انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند و همچنین ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان این مقطع تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۳ اردیبهشت تمدید شد.

 داوطلبان آزمون دکتری تخصصی که براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شده اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

همچنین متقاضیان ثبت نام بدون آزمون ویژه استعداد‌های درخشان این مقطع پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته/محل‌های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته/محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

انواع مختلف آزمون آیلتس کدام است؟

آزمون آیلتس 2021 هم مثل بقیه آزمون های آیلتس گذشته به دو صورت آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) و آیلتس عمومی (IELTS General Training) برگزار می شود. آیلتس آکادمیک مختص متقاضیانیست که مایل به ادامه تحصیل در یک کشور خارجی هستند. افرادی که می خواهند برای ادامه تحصیلات متوسطه یا کسب تجربه کاری به کشورهای بزرگ انگلیسی زبان بروند نیز باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنند.

علاوه بر این، برای مهاجرت به کشورهایی که جزو اقتصادهای بزرگ دنیا هستند مثل انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا نیز به مدرک آیلتس جنرال نیاز دارید. همچنین شرط اکثر موسسات مشهور آموزشی در سراسر جهان برای پذیرفتن دانشجوی خارجی، کسب نمره کل 7.0 و نمره 6.5 در هر بخش آزمون آیلتس است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.