اگر قصد سفر به مشهد را دارید، با مراکز خرید مشهد بیشتر آشنا شوید.

یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران که هرساله مسافران بسیاری را می‌پزیرد، شهر مشهد مقدس است. مشهد شهری است که افراد بسیاری برای زیارت و سیاحت به آن سفر می‌کنند و سفر خود را چندروزی در این شهر می‌گذرانند. شهری بزرگ که پایتخت معنوی ایران نامیده شده است. این کلان شهر مانند تمامی کلان شهرهای دیگر دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی بسیاری بوده که سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتری را برای سفر به سمت خود جلب کند. 

یکی از جاذبه‌های مشهد برای مسافران، مراکز خرید این شهر هستند. مشهد از آن دسته شهرهایی است که مراکز خرید بسیاری داشته و جنس‌های مختلف و مناسب را با قیمت‌های معقول می‌توان در آن پیدا کرد. در صورتی که در حین سفر به مشهد، به دنبال خرید نیز هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قرار است تا برای شما تعدادی از مراکز خرید مشهد را معرفی کرده و با بیان نکاتی درباره آن‌ها، استفاده شما از این مراکز خرید را ساده‌تر کنیم. خوب با این مقدمه نسبتا بلند قصد دارم به شما از خدمات قطارهای فدک بگویم، بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت را با قیمت مناسب تهیه کنید. و داستانی زیبا برای خود و خانواده رقم بزنید. 

 

بازار رضا

اولین گزینه از مراکز خرید مشهد که ممکن است هر زائری پس از زیارت حرم برای خرید به سمت آن برود، بازار رضا مشهد است. این بازار که در ضلع شرقی خیابان اما رضا و در فاصله بسیار کمی با حرم قرار دارد، از قدیمی‌ترین بازارهای فعال مشهد است. گفته می شود که این بازار در سال 1355 ساخته شده است. این بازار به شکل دوطبقه ساخته شده است و از یک سمت به خیابان 17 شهریور و از سمت دیگر به فلکه آب دسترسی دارد. همین موضوع سبب شده است تا این بازار به‌عنوان یک بازار محبوب برای زائرین شناخته شود و بتواند سالیان سال فعالیت خود را ادامه دهد. شکل ظاهری این بازار همچنان همان شکل سنتی خود بوده و در مغازه‌های مختلف، انواع و اقسام محصولات موردنیاز خود را می‌توانید خریداری نمایید.

بازار بزرگ مرکزی مشهد

از دیگر مراکز خرید مشهد می‌توان به بازار مرکزی اشاره کرد. این بازار که در سال 1377 ساخته شده است، در نزدیکی چهارراه شهدا و نزدیک به حرم قرار دارد. از همین رو این بازار انتخاب مناسبی برای خرید سوغاتی زائران بوده و در آن می‌توان انواع و اقسام سوغاتی‌های مختلف مشهد را خریداری کرد. از مهر و تسبیح و جانماز تا زعفران و زرشک سوغاتی را می‌توان در این بازار مشاهده و خریداری کرد.

مجتمع تجاری زیست خاور

زیست خاور، بازاری است که در مرکز شهر قرار داشته و به‌عنوان یکی دیگر از بازارهای قدیمی مشهد شناخته می‌شود. ساخت این بازار به سال 1357 برمی‌گردد که آن را به‌عنوان یک بازار قدیمی و فعال در شهر مشهد معرفی می‌کند. در این بازار از انواع و اقسام لباس تا سوغاتی‌های مشهد را می‌توانید مشاهده کنید و خریداری خوبی را برای خود رقم بزنید. این مرکز خرید در اول خیابان کوهسنگی و دور میدان شریعتی (تقی آباد سابق) قرار داشته و دسترسی مناسبی برای زائران به همراه دارد.

مجتمع تجاری زیست خاور (۱۴۰۰)|تمام اطلاعات موردنیاز برای سفر

مجتمع تجاری زیست خاور مشهد

برج تجاری آلتون

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد که به‌عنوان برجی تجاری و محبوب شناخته می‌شود، برج آلتون است. برج تجاری آلتون جز بازارهای لوکس مشهد محسوب می‌شود که در آن می‌توانید اجناس باکیفیت را در قیمت‌های مختلفی مشاهده کرده و خرید خوبی را باری خود رقم بزنید. از ساخت این برج تجاری سال‌های زیادی نمی‌گذرد و به‌عنوان بازار جدیدی شناخته می‌شود. در طبقه آخر و چهارم این برج، رستوران پسران کریم قرار داشته که پس از خرید می‌تواند میزبان مناسبی برای شام یا ناهار شما باشد.

مرکز خرید آرمیتاژ

یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید مشهد که سن و سالی هم ندارد، مرکز خرید آرمیتاژ است. این مرکز خرید 34 طبقه دارد که تنها از طبقه منفی یک تا سوم آن به بخش تجاری اختصاص داده شده است. با استفاده از سه ورودی مختلف برای این بازار، دسترسی راحت و مناسبی برای خریداران فراهم شده است تا به‌راحتی بتوانند از خیابان‌های مختلف، راهی این مرکز خرید شوند. از لوازم خانگی تا انواع و اقسام لباس را می‌توانید از این برج خریداری کنید. ضمن اینکه در طبقه بالای این برج، فودکورت آرمیتاژ قرار دارد و طبقه بعدی آن نیز کافی شاپ و رستوران برای استفاده خریداران آماده شده است. در صورتی که علاقه به گشت و گذار در این مرکز تجاری را دارید، لازم است تا به خیابان هفت‌تیر مشهد بروید. در حاشیه این خیابان و نبش هفت‌تیر هشت، می‌توانید این مرکز خرید تجاری را مشاهده کنید.

بازار فردوسی مشهد

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد، بازار فردوسی است. این بازار به تنوع زیاد محصولات و قیمت مناسب خود شهرت یافته است. همین موضوع سبب استقبال مخاطبان بسیاری از این بازار شده است. نظم این بازار و مشخص بودن محصولات هر طبقه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازار است. برای خرید لباس کودک و سیسمونی، لازم است به طبقه منفی یک بروید. در طبقه همکف، مغازه‌های پوشاک آقایان و بانوان قرار دارد. طبقه بعدی به انواع کیف و کفش و روسری و مانتو اختصاص دارد. در طبقه مثبت دو نیز می‌توانید خریدهای ضروری یک عروسی را انجام دهید.

مجتمع تجاری ویلاژ توریست

آخرین مورد از مراکز خرید مشهد که قرار است در این بخش به آن بپردازیم، مجتمع تجاری ویلاژ توریست است. این مجتمع تجاری، دارای معماری مدرن و زیبایی بوده که در نوع خود کاملاً منحصربه‌فرد است. در این مجتمع چهار طبقه، سه طبقه تجاری و یک طبقه برای سرگرمی و بازی اختصاص داده شده است. در سه طبقه بالایی این مجتمع می‌توانید خریدهای خود را انجام داده و در نهایت برای استراحت و خوردن غذا، به طبقه منفی یک بروید.

پردیس ویلاژ توریست مشهد عکس و فیلم، نقشه و آدرس، نظرات | سلطان سفر

ویلاژ توریست؛ مجتمعی تجاری برای خرید و سرگرمی

جمع‌بندی 

در صورتی که مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات دقیقی را درباره مراکز خرید مشهد به دست آورده‌اید. مراکزی که هرکدام در قسمتی از شهر قرار داشته و برای خریدهای متنوعی مناسب هستند. اطلاع داشتن از مراکز مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا برای خرید خود به بازار متناسبی رفته و بتوانید خرید خود را با سرعت و کیفیت بهتری انجام دهید. امید است با آشنایی با این 7 مرکز خرید مشهد، اطلاعات کافی را در این باره به دست آورده باشید. 

 

منبع: قطار فدک 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.