5 مزیت بولت ژورنال چیست؟ چرا استفاده از آن برای همه مفید است؟

یکی از نکاتی در مورد نوشتن وجود دارد و تقریبا همه با آن موافق هستند این است که باعث می‌شود همه چیز را به خاطر بسپارید. این نوشتن می‌تواند انجام کارهای روزانه، نام کتابی که قصد مطالعه آن را دارید و یا حتی تاریخ تولد نزدیکان. شما هم ممکن است در طول زندگی چندین دفتر برنامه ریزی خریده باشید اما بعد از چند هفته آن‌ها را کنار گذاشته و به سراغ روش دیگری رفته باشید. اما در اینجا می‌خواهیم به شما بگویم که راه حل مشکل شما بولت ژورنال است. اما فواید استفاده از بولت ژورنالینگ چیست؟ چرا باید استفاده از آن را جدی گرفت. 

بولت ژورنال یک سیستم بسیار منعطف است، زیرا شما می‌توانید از هر دفترچه یا حتی کاغذی برای پر کردن ایده‌هایتان استفاده کنید. این نوع دفتر برنامه ریزی متناسب با نیاز هر شخصی قابل استفاده است و برخلاف دفتر پلنر مزایای بیشتری برای شما دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

C:UsersG10Desktopبولت ژورنال.jpg

انعطاف پذیری و شخصی سازی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما بیشتر دفاتر برنامه ریزی که در بازار وجود دارد معمولا برای دانش آموزان طراحی شده است حال آنکه من داشنجوی کارشناسی ارشد بودم و برای برنامه ریزی به دفتری نیاز داشتم که بتوانم نیازهای خودم را رفع کنم. بولت ژورنال از آن دسته دفاتری بود که امکان ویرایش برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه و ... وجود داشت بعلاوه از نظر قیمتی نسبت به سایر مدل‌های مشابه نیز قیمت مناسبت تری داشت. 

همه چیز را در آن ضبط می‌کنید

این دفتر برای افرادی که به صورت بصری نکات و کارها را یاد می‌گیرد بسیار مفید است. همه چیز در معرض دید شماست. دقیقا همان چیزهایی که به کمک اپلیکیشن‌ها هم نمی‌توانید آن‌ها را بدست آورید. به کمک این دفتر می‎‌توانم بهره وری خودم را پیگیری کنم و از آن جایی که همه چیز در دفتر نگهداری می‌شود، می‌توانم ببینم که در کدام نقاط به تلاش بیشتری نیاز دارم و در کجاها شرایطم بد نیست. 

بهره وری را القا می‌کند 

من از دیدن کارهای انجام نشده در دفتر بسیار متنفرم. ارسال ایمیل به استاد دانشگاه و یا پیگیری یک تسک از همکارتان دقیقا همان چیزی است که ممکن است اعصاب شما را به هم بریزد اما به کمک این دفتر می‌توانید خیلی ساده حس موفقیت را در خودتان زنده نگهدارید. آخر هفته ها با دیدن کارهای انجام شده حس بهره وری را در خودتان قوی تر خواهید کرد. 

سازمان را ارتقا می‌دهد

بولت ژورنال به دلیل تاثیر بصری یک سیستم عالی برای شماست. به کمک کشیدن شما می‌توانید کارهای مهم خود را درون آن وارد کنید و اگر بخواهید جلب توجه کیند حتما از رنگ‌ها و یا نوارهای زیبا برای آن استفاده می‌کنید. بعلاوه شما همه کارها را درون آن یادداشت می‌کنید که این کار باعث افزایش سازمان دهی می‌شود و با یاداوری کارها شما را منظم نگه خواهد داشت. 

ردیابی اهداف بلند مدت را راحت می‌کند 

من هر روز در بالای بولت ژورنالم می‌نوشتم که "هر روز بنویس" این کار به من کمک می‌کند تا در پایان اسفند مشاهده کنم که به کدامیک از برنامه‌های بلند مدتم که در ابتدای امسال آن‌ها را مشخص کردم رسیدم. بعلاوه پیشنهاد می‎کنم صفحه ای را برای اهداف بلند مدت اختصاص دهید که به کمک آن بسنجید که به کدامیک از آن‌ها دست یافتید. 

 

منبع: 5 مزیت بولت ژورنال چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.