موارد مصرف لوله و پروفیل مبلی در صنعت و تجارت


موارد مصرف لوله و پروفیل مبلی در صنعت و تجارت

موارد مصرف لوله و پروفیل مبلی به یک یا دو مورد محدود نمی‌شوند. این مقاطع فولادی به واسطه‌ی خواص بی‌نظیرشان در صنعت و تجارت کاربردهای متفاوتی دارند. از ساخت و تولید لوازم مصرفی سبک و تزئینی تا صنایع سنگین‌تر کاربرد دارند. لوله و پروفیل‌های مبلی بسیار فرآیندپذیر، مقاوم، سبک و از لحاظ قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند به عبارتی تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک ماده اولیه خوب و کاربردی را دارند و دقیقا به همین دلیل تا این حد در صنعت و تجارت کاربردی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از صبا پروفیل، در این متن قصد داریم به سه مورد از معمول‌ترین موارد مصرف لوله و پروفیل مبلی بپردازیم.

تولید و ساخت انواع میز و صندلی و مبلمان

میز، صندلی و مبلمان شاید در ظاهر تنها سه کلمه باشند اما در واقع زمان طراحی و تولید دنیای گسترده‌ای دارند. بسته به نوع طراحی و کاربرد محصول از انواع مختلفی از این مقاطع استفاده می‌شود. از صندلی‌های تاشو مسافرتی که تنها از چند قطعه لوله و پارچه تشکیل شده تا صندلی‌های مدیریتی که ساخت و تولید پیچیده‌ای دارند. برای تولید مبلمان و میز نیز دقیقا به همین شکل است، بسته به نوع طراحی و کاربرد محصول تولیدی فرآیندهای گوناگونی روی لوله و پروفیل‌‌ها اعم از خم، آبکاری و برش انجام می‌شود. مراحل تولید به این شکل است که بعد از انتخاب و خریداری مقطع با ضخامت مورد نیاز اول پروفیل یا لوله مبلی با توجه به طراحی برش می‌خورد. گاهی بسته به طراحی نیاز هست خم با زوایای گوناگون در آن ایجاد بشود. گاهی به جای خم، قطعه برش خورده و مجددا با جوش به هم متصل می‌شوند. گرچه این مقاطع به لطف ورق روغنی سطح زیبایی دارند اما برای بهتر کردن کیفیت سطح و ضدزنگ شدن محصول، قطعه معمولا آبکاری می‌شود. برای این هدف تولیدکنندگان عموما از آبکاری نیکل کروم استفاده می‌کنند که هم برای زیبایی و هم ضد زنگ شدن کاربرد دارد اما نکته‌ی قابل توجه در این مورد هزینه‌ی آبکاری است. نیکل و کروم هر دو فلزهایی گران‌قیمت هستند بدیهی است استفاده از آن‌ها برای آب‌کاری باعث می‌شود نهایتا قیمت لوله مبلی اصفهان اختلاف قابل توجهی با نمونه‌ی ساده آن داشته باشد.

تولید و ساخت انواع لوازم خانگی کوچک

منظور از لوازم خانگی لوازمی چون لوستر، بندرخت، کتابخانه، میز اتو و ... است. برای ساخت تمامی این وسایل از لوله و پروفیل در انواع سایز و ضخامت استفاده می‌شود. برای وسایل تزئینی چون لوستر، دیوارکوب و آباژور عموما از مقاطعی با ابعاد کوچک و ضخامت کم استفاده می‌شود که هم ظرافت کافی برای تولید را دارند و هم سبک وزن هستند. برای اقلام دیگری چون میزاتو، بندرخت، یا دسته‌ی تی با توجه به کاربردشان از ضخامت‌های بیشتر استفاده می‌شود. با توجه به وزن و نیروی فشار بیشتری که هنگام استفاده به این وسایل وارد می‌شود باید از مقاطع ضخیم‌تری برای تولید آن‌ها استفاده کرد تا احتمال آسیب کمتری برای محصول تولیدی وجود داشته باشد. بدیهی است که برای تولید اقلام بزرگتری چون قفسه و کتابخانه حتی از ضخامت‌های بیشتر هم استفاده می‌شود چرا که در طراحی اغلب آن‌ها در واقع از این مقاطع به عنوان پایه‌ی محصول استفاده می‌شود که تمام وزن سازه و محتویات آن را باید تحمل کند. قیمت پروفیل مبلی بر اساس وزن آن در هر شاخه محاسبه می‌شود بدیهی است با بالا رفتن ضخامت، وزن و در نهایت قیمت مقطع مصرفی نیز بالا می‌رود.

موارد مصرف لوله و پروفیل مبلی در صنعت و تجارت

تولید و ساخت انواع درب و پنجره

شکل پروفیل‌های درب و پنجره کاملا متفاوت از پروفیل‌های معمول است که برای تولید مبلمان و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از این مقاطع تنها می‌توان برای ساخت و تولید درب و پنجره استفاده کرد. البته امروزه با هدف جلوگیری از هدر رفت انرژی این نوع درب و پنجره‌ها در ساختمان‌سازی زیاد استفاده نمی‌شود چرا که تمامی بخش‌های آن به خوبی روهم چفت نمی‌شوند و نمی‌تواند 100% مانع عبور حرارت، برودت و حتی صدا بشوند. گرچه قیمت پروفیل سبک اصفهان برای تولید درب و پنجره بسیار مناسب و مقرون‌ به صرفه‌ است اما به خاطر قوانین جدید ساختمان‌سازی بیشتر از پنجره‌های UPVC  استفاده می‌شود. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.