هزینه نمک‌زدایی آب دریا در شهر‌های ساحلی کمتر از یک دلار است

به گزارش خبرنگاراقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های بزرگ صنعت آب در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان که با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئوکنفرانسی در چهارمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: هرکدام از ما در هر شرکت و هر بخشی که کار می‌کنیم باید سهم خود را در ارتقای تولید کشور، پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن بشناسیم و نسبت به این مسئولیت اقدام کنیم.

او ادامه داد: فاز سوم سامانه نمک زدایی بندرعباس، خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه آب سرنی به ارزش یک هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان دو طرح آماده شده در استان هرمزگان هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر نیرو بیان کرد: واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیز یکی دیگر از طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان مازندران است.

اردکانیان تصریح کرد: آخرین طرح آماده افتتاح آبگیری سد بالارود با سرمایه‌گذاری ۶۴۵ میلیارد تومان است که در استان خوزستان قرار دارد امروز افتتاح شد.

او گفت: همچنین عملیات اجرایی سد زارم‌رود با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در استان مازندران آغاز خواهد می‌شود. وزارت نیرو برنامه پویش را برای سال ۱۴۰۰ تدارک دیده که ۲۹۰ طرح بزرگ با سرمایه گذاری ۶۴ میلیارد تومان افتتاح شود

وزیر نیرو در ادامه در خصوص قیمت آب در مناطق ساحلی افزود: قیمت آب در شهر‌های نزدیک ساحلی پایین تر، ولی در مناطق دیگر بیشتر است، ولی با یارانه دولت، آب را با قیمت متعارف در اختیار مردم قرار می‌دهیم به طوری که قیمت تمام شده کمتر از یک دلار برای نمک‌زدایی آب دریا در شهرهای ساحلی است.

اردکانیان در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، اظهار کرد: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش می‌یابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.