در مورد زمان برگزاری کنکور 1400 چه می دانید؟


اطلاع از
شیوه برگزاری کنکور 1400 برای تمام کسانی که از بهمن ماه سال گذشته برای شرکت در این آزمون داوطلب شده اند حائز اهمیت ویژه است. این داوطلبان اعم از کسانی که قصد قبولی در دانشگاه های دولتی و کسانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های آزاد کشور را دارند بایستی از مسائلی چون زمان برگزاری کنکور 1400، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و برخی شرایط و ضوابط در نظر گرفته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع یابند. در اینجا قصد داریم شیوه برگزاری کنکور 1400 را به صورت دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم.


اطلاع از زمان برگزاری کنکور 1400

سازمان سنجش بهترین مرجع برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور 1400، تاریخ و ساعت دقیق برگزاری، کارت ورود به جلسه داوطلبان می باشد. هر چند که این زمان پیش از این نیز توسط سازمان سنجش اعلام و در دفترچه ثبت نامی داوطلبان نیز درج می گردد. کنکور 1400 نیز مثل سال های گذشته در پنج گروه آزمایشی شامل گروه های آزمایشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی برگزار می شود.

زمان برگزاری کنکور 1400 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور روزهای 9 تا 12 تیر ماه اعلام شده که پروسه ای چهار روزه را در بر دارد. در این چهار روز داوطلبان هر پنج گروه آزمایشی در تاریخ مربوط به رشته ثبت نامی خود در جلسه کنکور حاضر و در آزمون شرکت می کنند.


شیوه برگزاری کنکور 1400 در پنج گروه آزمایشی

همانطور که گفتیم کنکور 1400 از 9 الی 12 تیر ماه در 5 گروه آزمایشی برگزار می شود اما داوطلبان هر یک از این گروه های آزمایشی در چه تاریخی و چه زمانی از روز آزمون خواهند داد؟

اولین گروه آزمایشی که داوطلبان آن در قالب کنکور 1400 به رقابت خواهند پرداخت، گروه آزمایشی هنر است. کنکور گروه آزمایشی هنر در روز 9 تیر ماه 1400 که در تقویم روز چهارشنبه است برگزار می شود. دومین گروه های آزمایشی که در روز پنجشنبه 10 تیر ماه با هم رقابت خواهند کرد گروه های آزمایشی ریاضی و فیزیک و علوم انسانی هستند. از آنجایی که تعداد داوطلبان این گروه های آزمایشی نسبت به گروه هایی چون علوم تجربی کم است کنکور این گروه ها در یک روز برگزار می شود.

روز سوم یعنی روز جمعه برابر با روز 11 تیر ماه روز رقابت علوم تجربی هاست و در نهایت در روز چهارم که روز پایانی برگزاری کنکور 1400 می باشد داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت می پردازند. برخلاف برخی از سالهای برگزاری کنکور که در آنها برخی از گروه های آزمایشی طرف صبح و برخی دیگر طرف بعد از ظهر در ماراتون کنکور شرکت می کردند، امسال تمامی این گروه ها طرف صبح روز های برگزاری، آزمون خواهند داد.

هم چنین لازم به ذکر است؛ دفترچه سوالات کنکور تجربی 1400 ، دفترچه سوالات کنکور ریاضی 1400 و دفترچه سوالا کنکور انسانی 1400 پس از اتمام آزمون از سوی سازمان سنجش منتشر می شود


دریافت کارت ورود به جلسه پیش از فرارسیدن زمان برگزاری کنکور 1400

تمامی داوطلبان کنکور 1400 لازم و ضروری است که با کارت ورود به جلسه در جلسه کنکور خود حضور یابند. کارت ورود به جلسه بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش چند روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون بر روی سایت این سازمان قرار می گیرد. داوطلبان لازم است پس از وارد کردن اطلاعات خود و مشاهده کارت ورود به جلسه آن را از سایت دانلود و پرینت نمایند تا نسخه چاپی کارت را در روز آزمون با خود به همراه داشته باشند.

البته در مورد کارت ورود به جلسه کنکور بایستی توجه داشته باشید که ممکن است برخی اطلاعات شما در این کارت اشتباه درج شده یا مغایرتی با اصل مدارک تان داشته باشند. سازمان سنجش در این مورد نیز فکر کرده و فرصت ویرایش اطلاعات را به داوطلبان داده است. این اشتباهات و مغایرت ها غالبا از طریق مراجعه به وب سایت سازمان سنجش قابل اصلاح هستند و در غیر این صورت می توان از طریق باجه های رفع نقص مخصوص کنکور سراسری نسبت به ویرایش و تصحیح آنها اقدام نمود.

در مورد زمان و شیوه برگزاری کنکور 1400 تمامی اخبار جدید و رویدادهای تازه از طریق مراجعه به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org فراهم شده است و داوطلبان می توانند با بازدید روزانه از وب سایت این سازمان انتشار اخبار و اطلاعیه های جدید را پیگیری نمایند.

اصول مطالعه موثر در کنکور

با اینکه داشتن رنامه ریزی منظم و دقیق حرف اول را در بهتر درس خواندن می زند اما نکات مهم دیگر را نیز باید در نظر گرفت. برای بهبود و افزایش توان یادگیری باید اصولی را با دقت اجرا کنید؛ زیرا فقط با رعایت این اصول می‌توانید بهتر بیاموزید و از وقت خود حداکثر استفاده را ببرید. برخی از این اصول عبارتند از:

  1. تعیین هدف: شما باید قبل از مطالعه برای خودتان هدفی را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید.
  2. تعیین مدت زمان مطالعه: باید معلوم کنید چه مقدار زمان می‌خواهید صرف مطالعه کنید. تعیین زمان و مقدار مطالعه به فراگیر آرامش می‌دهد و این آرامش موجب افزایش میزان یادگیری و سرعت مطالعه می‌شود.
  3. مطالعه فعالانه داشته باشید: دانش‌آموزی که به منظور یادگیری و به صورت هدفدار مطالعه می‌کند، برای یادگیری بهتر باید مطالعه فعال داشته باشد. شما می‌توانید با خلاصه‌برداری، حل تمرین، علامت‌گذاری و گزینش نکته‌های مهم، مطالعه خودتان را فعال کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.