طرز تهیه میلک شیک موز

میلک شیک موز یکی از انواع تابستانی و پرطرفدار میلک شیک است که تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارد و با استفاده از سه ماده اولیه درست میشود: بستنی وانیلی، موز و شیر. شما میتوانید میلک شیک موز را هم با بستنی درست کنید، هم بدون بستنی. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه میلک شیک موز آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

C:UsersG10Desktopbanana-milkshake-40b-683x1024.jpg

جدول ارزش غذایی 2 وعده میلک شیک موز

کالری: 633 کیلو کالری

چربی کل: 35 گرم، یعنی معادل 45 درصد

کلسترول: 197.5 میلی گرم، یعنی معادل 66 درصد

سدیم: 144.4 میلی گرم، یعنی معادل 6 درصد

کربوهیدرات کل: 72.3 گرم، یعنی معادل 26 درصد

قند: 58.1 گرم

پروتئین، 9.6 گرم، یعنی معادل 19 درصد

ویتامین A: 44 درصد

ویتامین C: 10 درصد

 

مواد اولیه و لوازم مورد نیاز برای درست کردن میلک شیک موز

  1. دو فنجان بستنی وانیلی (یعنی معادل 290 گرم یا حدود 4 پیمانه بزرگ)

  2. دو عدد موز رسیده، پوست کنده و خرد شده (یا موز یخ زده)

  3. یک چهارم تا سه چهارم فنجان شیر پرچرب (هرچه درصد چربی شیر بالاتر باشد، بافت نهایی میلک شیک شما کرمی‌تر خواهد شد.)

  4. خامه زده شده (قنادی)، چیپس شکلات و غیره، برای تزئین کردن روی میلک شیک

  5. یک دستگاه مخلوط‌کن، یا غذاساز، یا همزن دستی، یا یک چنگال

  6. قاشق مخصوص بستنی (اسکوپ)

  7. لیوان مخصوص میلک شیک و نی

 

مراحل درست کردن میلک شیک موز

در ابتدا بستنی و موز و شیر را داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید و خوب هم بزنید تا مواد بافت یکدستی پیدا کنند. سپس میلک شیک را داخل لیوان مخصوص بریزید، روی آن را با خامه قنادی و شکلات، یا هر چیز دیگری که خودتان دوست دارید تزئین کنید و بلافاصله میلک شیک را نوش جان کنید.

 

طرز تهیه میلک شیک موز بدون بستنی

اگر دوست ندارید داخل میلک شیک خود بستنی بریزید، میتوانید به جای آن از تکه‌های موز یخ زده و خامه (به جای شیر) استفاده کنید. 

اگر رژیم دارید، میتوانید به جای خامه، از شیر عادی همراه با تکه‌های موز یخ زده استفاده کنید. این مدل میلک شیک به نسبت سالمتر است و هر لیوان از آن تقریبا 147 کالری دارد. 

اگر گیاهخوار هستید، با جای شیر معمولی، میتوانید از انواع شیر غیر لبنی مثل شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده کنید.

 

نکاتی درمورد میلک شیک موز

  1. غلیظ یا رقیق بودن بافت میلک شیک، به مقدار شیری که در آن استفاده میکنید، و قدرت دستگاه مخلوط‌کن شما بستگی دارد. برای درست کردن میلک شیک با یک دستگاه مخلوط‌کن خوب تنها به یک چهارم فنجان شیر نیاز دارید. اگر قدرت دستگاه مخلوط‌کن شما زیاد نیست، بهتر است که از مقدار بیشتری شیر استفاده کنید تا بافت میلک شیک کاملا یکدست و نرم بشود. 

  2. برای اینکه میلک شیک شما بهترین طعم ممکن را داشته باشد، حتما از موزهای کاملا رسیده و نرم و شیرین (که روی پوست آنها لکه‌های قهوه‌ای رنگ وجود دارد) استفاده کنید. 

  3. برای اینکه میلک شیک خیلی زود گرم نشود، لیوانهای سرو آن را از مدتی قبل داخل فریزر قرار بدهید تا کاملا خنک بشوند. 

  4. زمانی که میلک شیک آماده شد، هرچه سریعتر آن را سرو کنید.

  5. هرگز به مواد میلک شیک خود آب اضافه نکنید، چون باعث میشود که بافت مواد خیلی زود شل بشود. 

 

طعمهای مختلف میلک شیک موزی

اگر میلک شیک موزی ساده دوست ندارید، میتوانید با اضافه کردن چند ماده ساده و خوشمزه به مواد میلک شیک، طعم آن را لذیذتر کنید. به عنوان مثال:

  1. میلک شیک موز - توت فرنگی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 2 فنجان توت فرنگی تازه خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  2. میلک شیک موز – شکلات: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 الی 4 قاشق غذاخوری سیروپ شکلات یا 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو یا نسکوئیک همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  3. میلک شیک موز – کره بادام زمینی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از یک دوم تا یک چهارم فنجان کره بادام زمینی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  4. میلک شیک پودینگ موز: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از یک دوم فنجان ویفر وانیلی خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید. سپس روی میلک شیک را با خامه قنادی و تکه‌های موز و ویفر وانیلی خرد شده تزئین کنید. 

  5. میلک شیک موز – شکلات – کره بادام زمینی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 قاشق غذاخوری سیروپ شکلات و 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  6. میلک شیک موز – نوتلا: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 الی 4 قاشق غذاخوری نوتلا همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  7. میلک شیک موز – اوریو: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 4 عدد بیسکوییت اوریو خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  8. میلک شیک موز – بلوبری: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 1 و 1 دوم فنجان بلوبری تازه یا یخ زده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  9. میلک شیک موز – انبه: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 1 عدد موز و 1 و 1 دوم فنجان انبه پوست گرفته و خرد شده همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید.

  10. میلک شیک موز – کارامل نمکی: برای درست کردن این مدل میلک شیک، از 2 قاشق غذاخوری کارامل نمکی همراه با مواد اولیه میلک شیک استفاده کنید. سپس رو میلک شیک خود را با خامه قنادی و سس کارامل نمکی تزئین کنید. 

 

منبع: طرز تهیه میلک شیک موز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.