راهنمای شما برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب





انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مناسب مستلزم تحقیق و درک قابل توجهی از اولویت های خود است. برخی از سنگ قدم هایی که راه را برای یک تصمیم آگاهانه باز می کنند ، اهداف شغلی ، شهرت و ارزش هستند. در اینجا دلیل آن است.

به گفته استف استفانگ ، دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات در دانشگاه شرق انگلستان (انگلستان) ، مدرک کارشناسی ارشد پیشرفت قابل توجهی در مقطع کارشناسی است ، زیرا مهارت های شخصی مانند مدیریت زمان ، خود انضباطی و کار با آنها را آموزش می دهد. برای مطالعه کاملتر در زمینه انتخاب رشته تحصیلی در گپچه کلیک کنید.

هدف برنامه کارشناسی ارشد بسیار ساده است: اعطای مهارت های عملی که می تواند برای ارتقاء و پیشرفت حرفه شما مورد استفاده قرار گیرد. قاعده کلی کلی این است که اگر هدف این است که یک درک جامع از زمینه حرفه ای داشته باشید ، یا انتخاب یک تخصص محدود (به عنوان مثال ، کارشناسی ارشد در بازارهای مالی) ، انتخاب رشته وسیع تری (به عنوان مثال ، کارشناسی ارشد زبان شناسی) است. قادر به کار پیچیده با ابزارهای کار. انتخاب بین این دو با آرزوهای شغلی شما تعیین می شود و بسته به تجربه تحصیلی ، شغلی و زندگی متفاوت است ، اما بعداً در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.


سومین نتیجه از مقطع کارشناسی ارشد توانایی آن در تغییر کلی رشته حرفه ای شما است. اگر در ارتباط رشته تحصیلی لیسانس با اهداف شغلی خود تردیدهای زیادی وجود داشته باشد ، مدرک کارشناسی ارشد می تواند به کاهش این شک کمک کند. این که آیا این بی ربطی بلافاصله پس از اتمام اولین مدرک دانشگاهی مشخص می شود یا پس از چند سال در بازار کار چندان مهم نیست. تمرکز بر این است که رشته مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید به عنوان فرصتی برای افزایش اعتبار حرفه ای شما در نظر گرفته شود. در این صورت ، این دوره یکی از دو مورد را به انجام می رساند: یا مهارت ها و دانش لازم را برای شروع مجدد به طور کامل ، در یک زمینه حرفه ای متفاوت ، ارائه می دهد. یا اگر هدف پیگیری یک حرفه حرفه ای است که نیاز به پیش زمینه بین رشته ای دارد ، یک پایگاه دانش موجود را تکمیل می کند.


دو زمان بر نحوه برخورد با مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد: ثبت نام در یک برنامه کارشناسی ارشد بلافاصله پس از اتمام کارشناسی ، یا غوطه وری در مدتی قبل از در نظر گرفتن برنامه تحصیلات تکمیلی.


این یک تمایز مهم است زیرا اغلب اوقات می تواند انتخاب برنامه را تعیین کند. عواملی مانند تجربه زندگی ، دانش عملی در زمینه حرفه ای و مهارتهای کاری موجود ، انتخاب برنامه کارشناسی ارشد را بیشتر مرتبط با بازار کار می کند. اگر دانش آموزان پس از گذراندن مدتی در عرصه حرفه ای ، زمینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خود را در نظر بگیرند ، می توانند از تجربیات عملی خود استفاده کنند و بر اساس مطالعات گذشته و قرار گرفتن در معرض کار اخیر ، تصمیمی تربیت شده بگیرند.


این بدان معنا نیست که دومی به طور کلی بهتر از اولی است. در عوض ، این دو رویکرد متفاوت است که نتایج متفاوتی را به همراه دارد و اهداف شغلی متفاوتی را تأمین می کند. مطمئناً ، فرصت های کارآموزی ، کار تحصیلی و مشاغل پاره وقت فرصتی را برای غرق شدن در مشاغل واقعی در حالی که هنوز در کالج هستید فراهم می کند و اعتماد کافی برای رفتن مستقیم به تحصیلات تکمیلی را فراهم می کند. اما ، اگر دارندگان مدرک لیسانس تصمیم بگیرند که مسیرهای مختلف شغلی را در عمق بیشتری بررسی کنند ، می توانند یک یا دو سال را در خارج از مدرسه گذرانده باشند ، که طبیعتاً منجر به انتخاب کمی متفاوت از مدرک کارشناسی ارشد خواهد شد. برای دریافت راهنمایی بیشتر میتوانید از مشاوران مرکز مشاوره رایگان گپچه کمک بگیرید.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.