داستان تولد ماتوریتی : چگونه با خیال راحت خرید اینترنتی کنیم؟

«اسفند 98 بود که تصمیم گرفتم مدل vivobook-s431 لپتاپ ایسوس رو بخرم. قیمتش توی دیجیکالا 12 میلیون و صد بود. روز بعد پول هام رو جمع و جور کردم و اومدم که سفارشش بدم؛ دیدم قیمتش شده 12 میلیون و هفتصد. 600 تومان افزایش قیمت به فاصله کمتر از 24 ساعت! طبیعتا یکم سختم بود. به خاطر همین رفتم توی سایت ترب و این لپ تاپ رو سرچ کردم؛ با یه فروشگاهی آشنا شدم که اونجا قیمتش 11 تومن بود. خریدمش اما هیچ محصولی برام نیوردن! خلاصه اینکه بعد 20 روز و 2 بار مراجعه حضوری تازه تونستم اصل پولم رو پس بگیرم.

تو همین فاصله قیمت توی دیجیکالا شده بود 13 میلیون و پونصد! دوباره رفتم توی ترب و سرچ کردم. این بار با یه سایت دیگه آشنا شدم که کمترین قیمت رو داشت. زنگ زدم و قرار بر این شد که برای راحت شدن خیالم توی سایت سفارش بدم و در خونه پول رو پرداخت کنم. 3 هفته از اون سفارش هم گذشت و بازم خبری نشد. بعد اینکه تماس گرفتم گفتند:«این مدل رو توی انبار تموم کردیم» و دو مدل دیگه بهم پیشنهاد دادن. قیمت اون لپ‌تاپم هر روز بالا می‌رفت! شد 14 میلیون و ششصد!

منبع: aryanews

من اون زمان قید خرید اون لپ تاپ رو زدم و الان قیمت همون لپ‌تاپ توی دیجیکالا 27 میلیون و هفتصده!

بعد این جریان بود که برام یه سوال بزرگ پیش اومد:«چطوری می‌شه قبل خرید اینترنتی از یه سایت جدید، از کیفیت خدماتش مثل ارسال و پشتیبانیش مطمئن شد؟ یا اینکه کسی هست که بتونه جواب این سوال رو بده؟

بعد از فکر کردن به گزینه ای بهتر از تجربه‌های مشتریان قبلی اونجا نرسیدم.

و فقط مشتریانی که قبلا از اون فروشگاه خرید کرده بودن میتونستن بدون هیچ سوگیری‌ای بگن که خوب بوده یا نه.»

و  اینطوری بود که بعد از حدود یه سال از اون جریان، ماتوریتی متولد شد.

ماتوریتی چیست؟

ماتوریتی بستری آزاد و رایگان برای اشتراک گذاری‌ تجربه‌های خرید اینترنتی است. در این بستر با خوندن و کمک گرفتن از تجربه‌های خرید بقیه، می‌توان خرید بهتر و لذت‌بخش‌تری داشت.

C:UsersG10Desktopماتوریتی.jpg

 همچنین می‌توانیم تجربه‌های خرید خودمان رو به گوش هزاران نفر برسانیم و به آن‌ها هم حس خوب بعد از یک خرید لذت‌بخش را هدیه بدیم یا حداقل از تکرار یه تجربه بد برای بقیه جلوگیری کنیم.

در واقع ماتوریتی راوی قدرت تجربه‌ها است. تجربه‌هایی که پشت هرکدام قصه‌ای ارزشمند وجود داره که هنگام خرید به تصمیم‌گیری مطمئن‌تر ما کمک بسیار زیادی خواهند کرد.

منبع: ilna

نوشتن تجربه‌ روی کسب و کارها هم تاثیری دارد؟

کسب‌وکارها هم با استفاده از ابزارهای ماتوریتی میتوانند حرف‌های مشتریانشان را بشنون، به آن‌ها پاسخ بدن و با تحلیل‌ها و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار داده می‌شود به طور مستمر بهبود داشته باشند.

در نتیجه این اتفاق‌ها، اعتماد در فضایی شفاف و بدون سوگیری و فیلترینگ به وجود خواهد آمد. و ما حس خوب بعد خریدهای لذت‌بخش را به فراوانی تجربه خواهیم کرد.

چگونه با استفاده از ماتوریتی خیالم از یک خرید مطمئن راحت است؟

در حال حاضر بیش از 6 هزار تجربه در 10 دسته‌بندی توی سایت ماتوریتی (matority) وجود دارد که کمک می‌کند تا با استفاده از تجربه بقیه در مورد خرید از یک فروشگاه تصمیم بگیریم یا با فروشگاه هایی که بهترین تجربه‌ها را برای مشتریان خود به وجود آورده‌اند آشنا شویم.

برای مشاهده تجربه‌های بقیه از یک فروشگاه خاص کافیست اسم آن را در سایت جست‌وجو کنیم و برای آشنایی با بهترین فروشگاه‌ها با استفاده از دسته‌بندی‌ها و برچسب‌های برندها با کیفیت‌ترین فروشگاه را در یک دسته بندی یا محصول خاص پیدا کنیم.

چگونه با به اشتراک گذاشتن تجربه خریدمان، نجات‌بخش هزاران نفر دیگر می‌شویم؟

با استفاده از دکمه نوشتن تجربه در سایت می‌تونید به راحتی تجربه خریدتون از یک فروشگاه را با بقیه به اشتراک بزارید. همچنین در صورتی که اون فروشگاه جزو حدود 1000 فروشگاه موجود در ماتوریتی نباشد، می‌توانید به راحتی آن فروشگاه را ثبت و تجربه خود را در مورد آن به اشتراک بگذارید.

در نتیجه اگر تجربه بدی را در سایت ثبت کنیم و آن را در اختیار دیگران بذاریم، هم از تکرار یک اتفاق بد جلوگیری کردیم و هم صدایمان را به گوش کسب و کار مورد نظر رسانده‌ایم. 

C:UsersG10Desktopماتوریتی.png

در رگ‌های ماتوریتی، آزادی در جریان است!

همانطور که گفته شد، ماتوریتی بستری آزاد و مستقل است. در ماتوریتی برخلاف بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، هیچگونه فیلتری روی تجربه‌های شما اعمال نمی‌شود. اگر نظر شما حاوی موارد سیاسی یا کلمات رکیک نباشد، بلافاصله بعد از ثبت در سایت قرار می‌گیرد و نفع و ضرر هیچ کسب و کاری در تجربه‌های شما تاثیری نخواهد داشت! بنابراین در رگ‌های ماتوریتی آزادی در جریان است و ما تمام تلاش مان ایجاد بستری بی‌طرف است که در آن هم کسب و کارها و هم مشتریان همزمان برنده میدان نبرد علیه تجربه بد و تلخ باشند!

منبع: baharnews

با تمام قوا در برابر تقلب می‌ایستیم!

سوال مهمی که این وسط پیش می‌آید این است که اگر کسی تجربه غیرواقعی ثبت کرده باشد، تکلیف چه خواهد بود؟

در جواب باید گفت که این کاملا طبیعی است که هر برندی تعدادی وفادار و تعدادی ناراضی داشته باشند. حتی بهترین برندهای دنیا هم مشتریان ناراضی‌ای دارند.

بنابراین کاملا ممکن است کســی تجربه منفی برای یک برند بنویســد و برند ادعــا کند که این تجربه تقلبی و کار برند رقیب اســت و اصلا خریدی اتفاق نیفتاده است. در این صورت هر برند با پنلی کــه در اختیار دارد تجربه را پرچمگــذاری میکند و آن تجربه مخفی می‌شــود. یک پیام بــرای نویســنده پیام ارســال می‌شــود که با توجه به ادعای برند از او میخواهیم پیامکــی، تصویری مبنی بر اینکه نشان دهنده خرید از آن برند باشد، برای کارشناسان ماتوریتی ارسال کند. 3روز هم به نویســنده وقت داده میشود و اگر در 3روز ثابت شــد تجربه مجددا نمایش داده می‌شــود و اگر مدرکی ارسال نشود، تجربه حذف خواهد شد. مــورد دیگری هم که هست مثال کاربری تجربه خوب یا بد نوشــته و برند تصمیم به تشــکر یا دلجویی می‌گیرد. یک دکمه‌ای هســت به نام پیداکردن نویســنده که از او می‌خواهد شماره تماس یا پیگیری خود را در صورت تمایل برای برند ارسال کند و برند بر اساس سیاست‌ها‌ی مشتری مداری مجموعه خودش می‌تواند از نویسنده دلجویی کند. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.