طراحی ویلا تریبلکس

طراحی ویلا تریبلکس یا همان ویلا سه طبقه یکی از انواع ساخت ویلا به سبک مدرن می باشد که از طریق پله ها به هم ارتباط دارند یا به زبان ساده تر بخواهیم تعریف کنیم ویلا تریبلکس ویلا سه طبقه می باشد که طبقات ان از داخل ویلا بهم متصل می شوند. در ساخت ویلا تریبلکس باید از استانداردهای خاصی پیروی کرد تا بتوان بهره وری را به حداکثر رساند زیرا در این نوع ویلا فضای بیشتری برای طراحی و ساخت ویلا در دسترس می باشد و می توان ازالمان های بیشتری در طراحی و اجرا محوطه سازی ویلا آن استفاده کرد.

نکات طراحی ویلا تریبلکس

در طراحی و ساخت ویلا انواع گوناگونی وجود دارد که می توان برای ساخت ویلا از آنها بهره برد برای ساخت ویلا تریبلکس بصورت مدرن و لاکچری بهتر از تیم حرفه ایی که به طراحی و ساخت ویلا از نما داخلی و بیرونی اشراف کامل دارند کمک گرفت تا بتوانند فرایند طراحی و اجرا را بصورت اصولی و طبق استاندارد های تعریف شده به سرانجام برسانند. 

1: انتخاب متریال مناسب 

2: نورپردازی 

3: تناسب رنگ 

4: شرایط آب و هوایی

5: فضای مناسب برای انبار

6: نورگیرمناسب طبقات

7: طراحی داخلی مناسب با نیازها

و... نکاتی می باشد که برای ساخت ویلا تریبلکس باید در نظر داشت .

 

مزایا ساخت ویلا تریبلکس:

ویلا تریبلکس برای زمین هایی با متراژ پائین و کوچک مناسب می باشد زیرا می توان فضای بیشتری را برای نشیمن و اتاق ها و... اختصاص داد.در ساخت این ویلا ها معمولا طبقه اول را به فضای عمومی تر مثل آشپزخانه ،پذیرایی و نشیمن و غذاخوری اختصاص می دهند و طبقات بالا را به فضای خصوصی تر که به ارامش بیشتر نیاز است مثل اتاق خواب ، اتاق مهمان ، سرویس های بهداشتی و... که به حریم خصوصی تر نیاز است طراحی می شود.

همانطور که در بالا توضیح دادیم ویلا تریبلکس به ویلایی گفته می شود که دارای سه طبقه مجزا است و راه ارتباطی آنها از طریق پله هایی که بهم متصل شده اند می باشد با توجه فضای زیادی که در ساخت این ویلا ها می باشد می توان مجموعه کاملی از نیازها و خواسته های خود را براورده کرد .

 

طراحی داخلی ویلا تریبلکس:

در دنیای امروزی در اکثر کشورها ویلا تریبلکس یک ویلا لاکچری به حساب می اید زیرا نیازمند وقت و هزینه بیشتری نسبت به ویلاهای دیگرمی باشد نما این ساختمان ها برارزش مادی آنها تاثیر زیادی  میگذارد زیرا ویلایی که به صورت چند طبقه ساخته می شود بیشتر در معرض دید قرارمی گیرد بنابراین برای ساخت نما حساسیت بیشتری باید خرج داد. در طراحی داخلی ویلا تریبلکس با توجه به نمای بیرونی ویلا که طراحی و اجرا شده و فضای داخل ویلا نیز باید متناسب با هم طراحی شوند و معمولا در ساخت ویلا تریبلکس بیشترازسبک مدرن استفاده می شود.

از انجایی که در این ویلا ها رفت و امد به طبقات بالا برای استفاده از امکانات  در طی روز بیشتر  اتفاق می افتد باید از پله های مناسب و راحت و همچنین زیبا استفاده شود که در کنار دسترسی راحت طبقات به یکدیگر نمای داخلی آن حفظ شود. 

 

کلام آخر:

طراحی ویلا تریبلکس با توجه به گستردگی فضا و چیدمان مناسب المان های طراحی و ساخت ویلا نیازمند هزینه و وقت بیشتری می باشد تا بتواند بهره وری لازم را در طراحی و ساخت آن به کار برد درساخت اینگونه ویلاها باید ازاستانداردهای خاصی که از قبل تعریف شده پیروی کرد و حساسیت بیشتری را به خرج داد تا هزینه ها متناسب با بودجه برنامه ریزی شده باشد و محوطه سازی ویلا به بهترین و کاربردی ترین شکل ممکن اجرا شود.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.