مراحل ساخت سوله

اگر تاریخچه سوله ها را در ایران مطالعه کنیم به این نتیجه می رسیم که امروزه بیشتر شرکت های موجود در ایران از یک مسیر برای ساخت سوله استفاده می کنند. در این میان مونتاژ قطعات پس از انتخاب نوع و کیفیت آنها یک موضوع کلیدی است. نصب به گونه ای انجام می شود که قطعات سوله پس از انجام برش اصلی و با توجه به نیاز پیمانکار پروژه بر اساس نقشه از پیش طراحی شده و تعیین شده مونتاژ می شوند. در نهایت، آنها توسط دستگاه هایی که برای خالکوبی و جوش طراحی شده اند به یکدیگر متصل می شوند.

البته بسته به نوع مواد استفاده شده یا استاندارد استفاده شده. در این مرحله می توان قطعات را به جای جوش با پیچ و مهره متصل کرد. اما به خاطر داشته باشید که این مرحله اصلی مونتاژ است.

در مرحله بعد قطعات در دستگاه جوش CO2 غوطه ور شده و در نهایت اتصالات کاملا سفت می شوند.

پس از این مرحله لازم است لایه های چرب و کاردک های جوشکاری تمیز شوند. به این مرحله پاشش زدایی و نظافت نیز می گویند که باید توسط شرکت سوله سازی انجام شود. با این حال، بخش دیگری به نام رنگ آمیزی وجود دارد. در این مرحله بسته به نیاز کارفرما و زمینه استفاده ممکن است رنگ سایبان متفاوت باشد.

بسته به محل سوله باید یک لایه رنگ اضافه کرد که بعد از مدتی اکسید نشود یا کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. در این شرایط و در شهرهایی که هوا مرطوب تر و بارانی تر است (مانند شمال کشور) از سندبلاست یا رنگ ابوظبی استفاده می شود. در مقابل، رنگ آلکیدی برای مناطق خشک تر و کمتر مرطوب استفاده می شود.

انتقال سازه به محل مورد نظر

یکی از قسمت های مهمی که بسیاری از شرکت ها به اندازه کافی انجام نمی دهند مرحله حمل سوله به محل مورد نظر می باشد. در این صورت اگر پروژه بسیار بزرگ باشد لازم است هر قسمت توسط مهندس طراح کد گذاری شده و سپس طبق برنامه ریزی و اولویت به محل مورد نظر منتقل شود. سپس قطعات سایبان به دقت تخلیه شده و سپس مرحله به مرحله نصب انجام می شود.

بررسی زمین برای ساخت سوله

یکی از موارد مهمی که شرکت ساختمانی باید به آن توجه کند بازدید از زمین و مطالعه دقیق آن است. ضوابط نظام مهندسی تعیین می کند که آیا بنا به متریال و کیفیتی که شرکت تعیین می کند و توانایی آن را دارد می توان در یک منطقه معین سوله ساخت؟ در واقع تیم مهندسی ساختمان به منطقه و محل مورد نظر رفته و میزان بارندگی و برف و همچنین رطوبت خاک را با توجه به شرایط آب و هوایی بررسی می کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به طور کامل به شما عزیزان مراحل ساخت سوله را توضیح دادیم و همچنین نحوه تشخیص زمین مناسب برای ساخت سوله را توضیح دادیم که به شما در سوله سازی کمک بزرگی می کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.