۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره آمازون

آمازون را همه با کیندل، ارسال سریع محصولات و فروش محصولات متنوع می‌شناسند. این فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۱۲ به ۶۱ میلیارد درآمد رسید و در حال حاضر در لیست ۲۰۰۰ دامین برتر در کام اسکور، رتبه ۵ را دارد.

اما می‌دانید که داستان این وب‌سایت از گاراژ خانه جف بزوس شروع شده است؟ یا عملیات آمازون آن‌قدر است که مساحت انبارهای آن از ۷۰۰ تا باغ مدیسون اسکوئر هم بیشتر است.

در این مقاله درباره حقایق آمازون بیشتر صحبت می‌کنیم.

اسم آمازون در ابتدا کادابرا بود و به واژه جادویی و قدیمی آبراکادابرا اشاره می‌کرد. این اسم خیلی زود حذف شد چون وکیل جف بزوس معتقد بود که مردم این کلمه را با کاداو به معنای جسد اشتباه می‌گیرند. 

 

بزوس اسم آمازون را به دو دلیل انتخاب کرد: یکی اینکه می‌خواست بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی دنیا را راه‌اندازی کند و دیگری اینکه لیست‌های موجود در وب‌سایت به ترتیب الفبا بود.

مساحت انبارهای آمازون بیش از ۷۰۰ باغ مدیسون اسکو‌ئر است و می‌تواند به اندازه ۱۰ هزار استخر المپیک آب در خودش جا بدهد. 

 

اولین کتابی که در آمازون فروخته شد از گاراژ بزوس در جولای ۱۹۹۵ بود: کتاب مفاهیم سال و قیاس‌های خلاقانه: مدل‌های کامپیوتری مکانیسم‌های اساسی تفکر

لوگوی امروزی آمازون با این هدف طراحی شده بود که لبخندی را نشان دهد و لبخند از حرف A به سمت حرف Z برود. این نشان می‌دهد که شرکت می‌خواهد هر نوع محصولی را به هر کس در سرتاسر جهان تحویل دهد.

کارمندان آمازون، حتی مدیرعامل، دو روز در سال را پشت میزهای خدمات مشتریان کار می‌کنند. با این کار به آنها کمک می‌کند که فرایند خدمات مشتریان را درک کنند. 

 

۱۰ درصد از فروش آنلاین آمریکای شمالی در اختیار آمازون است. آفیس دیپوت، استپز، اپل، دل، والمارت، سیرز و لیبرتی ۱۰ درصد دیگر بازار هستند و اندازه آمازون هستند. یعنی بیش از ۱۰۰۰ فروشنده برای ۸۰ درصد باقی‌مانده می‌جنگند.

سال گذشته، زمانی که سایت آمازون به مدت ۴۹ دقیقه از سرویس خارج شد، شرکت حدود ۵.۷ میلیون دلار ضرر کرد.

گرگ لیندن، یکی از کارمندان سابق آمازون و کسی که موتور پیشنهادات را اختراع کرد، صرفه‌جویی اولیه آمازون را توصیف می‌کند. لیندن می‌نویسد: نمونه اصلی صرفه‌جویی آمازون میزهایی بود که از در ساخته شده بود. این کار را جف بزوس انجام داد. یک در چوبی بخرید، ترجیحا یک در چوبی تو خالی بدون سوراخ. دو جفت ستون ۴ اینچ در ۴ اینچ در ۶ اینچ نیمه درست کنید. این ستون‌ها را با دو جفت براکت‌های زاویه‌ای بی‌ریخت به در وصل کنید. حالا این میز را به برنامه‌نویس شرکت بدهید.

 

کاربران خاص آمازون ارزششان ۵ برابر بیشتر از ای‌بی بیشتر است. میانگین کاربران خاص آمازون ۱۸۹ دلار برای شرکت درآمد دارند. این مقدار برای ای‌بی فقط ۳۹ دلار است.

در سال ۲۰۰۹، فروشگاه اینترنتی فروش کفش زاپس را به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خرید. 

منبع: گیفت کارت آمازون 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.