طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

آلبالو پلو یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایران است که نمی توان به شهر خاصی نسبتش داد امروزه در فصول دیگر سال نیز می‌توانید با استفاده از آلبالو یخ زده که در بازار و هایپرها موجود است این خوشمزه را تهیه کنید اما همان طور که می دانید هر چیزی تازه اش خوشمزه تر است.

C:UsersG10Desktopطرز تهیه البالو پلو.jpg

مواد لازم 

  • برنج : 4 پیمانه

  • آلبالو : 1 کیلو گرم

  • شکر : 400 گرم

  • گوشت چرخ‌شده : 500 گرم

  • پیاز : 1 عدد

  • زعفران : به میزان لازم

  • نمک : به مقدار لازم

  • فلفل :به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی

ابتدا هسته آلبالوها را گرفته و روی آن‌ها شکر بپاشید و یکی، دو ساعتی صبر کنید تا آب بیندازد. بعد از این مدت، آلبالوها را داخل قابلمه لعابی، استیل یا پیرکس بریزید و روی حرارت قرار دهید. در طول مدت جوشیدن، کف روی آلبالوها را بگیرید و اجازه دهید شربت آن غلیظ شود اما نه مثل مربا. (get recipe)
آلبالوها را از صافی ردکرده و کنار بگذارید تا خنک شوند. برای درست‌کردن گوشت قلقلی یا کوفته‌ریزه، گوشت را همراه با پیاز چرخ کنید. به گوشت و پیاز مقداری نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و کمی ورز دهید و آن‌ها را با دست به شکل کوفته‌های ریز درآورید.
کوفته‌های گوشتی را داخل روغن داغ سرخ کنید. در این مرحله مقداری از شربت آلبالو را روی کوفته‌ها ریخته و درب تابه را ببندید تا با شربت پخته شوند. (این مرحله اختیاری است اما تاثیر خیلی خوبی در طعم گوشت‌ها دارد.) برنج را از قبل خیس کرده و به همان ترتیب می‌جوشانیم و آبکش کرده، کنار می‌گذاریم. (read more)
کف قابلمه مورد نظر مقداری روغن بریزید و در صورت تمایل چند تکه نان لواش کف آن بچینید تا ته‌دیگ نان داشته باشید. حالا برنج آبکش‌شده، آلبالوهای پخته‌شده و کوفته قلقلی‌ها را به صورت لایه‌لایه داخل قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید تا دم بکشد. بهتر است برنج دم‌کشیده را بلافاصله بعد از خاموش‌کردن گاز سرو نکنید و اجازه دهید کمی بخار آن کم‌تر بشود زیرا در غیر این‌صورت دانه‌های برنج می‌شکنند و له می‌شوند.
از روی برنج دم‌کشیده مقداری برداشته و داخل ظرفی بریزید و با کمی زعفران مخلوط کنید و برای تزیین آلبالو پلو کنار بگذارید. آلبالو پلو را در ظرف سرو بکشید و با برنج زعفرانی و خلال پسته تزیین کنید می‌توانید برنج را جداگانه و آلبالو را جداگانه تهیه کرده و هنگام سرو با هم مخلوط کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.