طرز تهیه چیز کیک لوتوس

برای افرادی که عاشق چیز کیک هستند فرقی نمی‌کند مواد اولیه یک چیز کیک چیست؟! اما باید به شما بگوییم که چیز کیک لوتوس از آن دسته از چیز کیک‌هایی است که بعد از خوردن آن فقط و فقط به دنبال آن در کافه‌ها خواهید گشت! اگر تا به حال بیسکوئیت لوتوس را امتحان نکردید باید به شما بگویم یک بیسکوئیت با طعم تند و دارچین است که مخصوص گیاه‌خوارها تهیه شده است. شاید جالب باشد که بدانید این بیسکوئیت اولین بار توسط بلژیکی‌ها درست شد و خیلی زود توانست محبوبیت جهانی پیدا کند. 

C:UsersG10Desktopطرز تهیه چیز کیک لوتوس.jpg 2.jpg

موادلازم

یک بسته بیسکوییت لوتوس

کره : هفتادگرم

پنیرماسکارپونه : 200 گرم

خامه پاکتی صبحانه : 400 گرم

شیرعسلی : یک قوطی

کرم بیسکوییت لوتوس :یک شیشه

پودر ژلاتین : یک ونیم قاشق غذاخوری

آب : نصف لیوان

چگونه چیز کیک لوتوس را درست کنیم؟

ابتدا یک بسته بیسکوییت لوتوس به اندازه دویست و شصت گرم رو آسیاب کنید و با کره آب شده مخلوط نموده و ته قالبی که کیسه فریزر یا سلفون کشیدید، پرس کرده و برای 30 دقیقه ساعت در یخچال قراردهید.

موادمیانی

پنیر رو با همزن چنددقیقه بزنید تا باز شود، خامه و شیرعسلی (من دو سوم قوطی ریختم، شیرین تردوست دارید همه آن را  بریزید) را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یک دست شود، ژلاتین رو در آب سر در یخته و بعداز چند دقیقه بن ماری نمایید وقتی خنک شد به مواد اضافه کرده و کاملا مخلوط نموده و مواد را داخل قالب بریزید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

لایه کرم بیسکوییت لوتوس

دو سوم ازشیشه کرم بیسکوییت را بن ماری کرده و وقتی روان شد و حرارتش رو از دست داد روی مواد میانی که حالا خودش روگرفته، بریزید و مجدد داخل یخچال قراردهید. چیزکیکتون بعد از یک ساعت آمادست.

فوت و فن های تهیه چیز کیک لوتوس

از هر نوع پنیرخامه ای بدون نمک می‌توانید بجای پنیر ماسکار پونه استفاده کنید.

 قالب مناسب ۲۰ تا ۲۳  اگر دوست دارید ضخامت مواد میانی کمتر باشه می‌توانید مواد رو نصف کنید ولی قالب را  ۲۰ سانتیمتری انتخاب کنید تاخیلی هم مواد نازک نشوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.